EnglishFrenchGermanItalianRomanianSpanish

Hackeri din Rusia au păgubit companiile de publicitate cu peste 7 miliarde de dolari

Cercetătorii spun că o grupare de falsificatori cibernetici ruși a creat peste o jumătate de milion de utilizatori de internet falși și peste 250.000 de site-uri false pentru a păcăli agențiile publicitare.

În total, aceștia au determinat agențiile să plătească circa 5 milioane de dolari pe zi pentru reclame video care nu au fost vizualizate de nicio persoană, scrie New York Times.

Schema de fraudare, începută în septembrie și care continuă la aceasta dată, arată un nou nivel de sofisticare a infractorilor care vor să înșele agențiile se publicitate folosindu-se de web bots (programe care imită comportamentul uman).

Hoții au reușit să imite peste șase mii de publicații și platforme media cunoscute, furându-le veniturile din reclamele pe care agențiile intenționau să le ruleze pe acele site-uri, arata White Ops.

Schema Methbot (numită astfel după cuvântul „meth” care apare în codul software) a fost gândită pentru a evita mecanismele antifraudă pe care industria de publicitate le-a pus în aplicare în ultimii ani.

Potrivit unui studiu al Asociației de Agenții de Publicitate Naționale și White Ops, costul fraudei se va ridica, pentru agențiile de publicitate, la peste 7 miliarde de dolari pentru 2016.

Schema de fraudare

  • Falsificatorii Methbot au luat adrese numerice de internet, pe care le controlau, și le-au înregistrat fals în numele unor provideri de internet bine cunoscuți.

Acest lucru le-a permis hoților să creeze impresia că traficul web care provenea în realitate din servere Methbot din Dallas și Amsterdam ar fi provenit de la utilizatori individuali ai providerilor de internet.

  • Falsificatorii au asociat apoi adresele cu 571,904 de programe tip bot, concepute să imite comportamentul utilizatorilor de internet.

În browserele web ale acestor bots erau incorporate locații geografice false, o istorie falsă a site-urilor vizitate anterior și date false de conectare la rețele de socializare precum Facebook.

Acești bots porneau și opreau un video, exact așa cum fac oamenii, mutând mouse-ul și apăsând click.

  • Făptașii au conectat acești bots la rețele de publicitate automată care vând spațiu publicitar nevândut pentru mii de site-uri.

Un bot pretindea că vizitează o pagină precum CNN.com, iar rețelele de publicitate licitau (în decurs de o microsecundă) pentru a afișa o anumită reclamă video pe care o reprezentau. Însă în loc să se ducă către site-ul real al CNN, broserul bot-ului se ducea într-un site fals pe care nu îl putea vedea nimeni, iar reclama video era difuzată acolo.

  • În final, sistemul raporta date false rețelelor de publicitate și agențiilor de publicitate pentru a le convinge că o persoană reală a urmărit reclama pe site-ul unei publicații reale.

Trimitea înapoi exact genul de date care făceau să pară că este vorba despre persoane reale, logate pe Facebook, care vedeau toată ziua reclamele. Hoții colectau apoi plata pentru reclamele vizualizate.

Raportul nu a făcut publice numele agențiilor de publicitate păcălite.

White Ops spune ca hoții au primit sume mari pentru vizualizările false, în medie 13 dolari pentru 1.000 de vizualizări. În total, rețeaua de bots a livrat între 200 și 300 de milioane de vizualizări false ale reclamelor pe zi, obținând între 3 și 5 milioane de dolari pe zi, potrivit analizei realizate de companie.

Sursa: www.hotnews.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*