Google a lansat „marele” update pentru Ad-Blocking

Miercuri, compania a publicat o postare detaliind cum va funcționa sistemul anunțat de mult a fi un filtrul al informațiilor „deranjante, ireale, etc.” și care a devenit activ de astăzi.

Inițial, Google va lua un eșantion de pagini diferite de pe un domeniu și va analiza dacă pagina respectivă difuzează una dintre categoriile de anunțuri care încalcă regulile. În urma eveluării domeniul respectiv,  va primi un scor: „Passing”, „Warning” sau „Failing”.

Site-urile care nu reușesc să obțină o notă de trecere vor fi notificate de Google și vor primi un raport privind experitiza publicitară pentru detaliile care vor trebui schimbate.

Dacă un site ignoră avertismentele primite, anunțurile sale vor fi blocate în mod definitiv după 30 de zile.

Utilizatorii care vizitează un site care este filtrat de Chrome, vor vedea un mesaj în bara de adrese care oferă opțiunea de a permite afișarea în continuare a anunțurilor pe dispozitivele mobile.
Utilizatorii vor vedea un pop-up în partea de jos a ecranului prin care Google vă va informa că anunțurile pop-up ale site-ului sunt blocate.

Există destule motive pentru a sărbători această schimbare, cel puțin teoretic. Internetul devine din ce în ce mai greu de navigat, și mai enervant cu agenții de publicitate care ne solicită tot mai multă atenție obositoare în fiecare zi.

Google susține că, de la lansarea acestei inițiative, anul trecut, „42% dintre site-urile care nu au respectat standardele pentru anunțuri, au rezolvat problemele lor până acum”. Se pare că mulți proprietari de site-uri au înțeles mesajul înainte ca acesta să devină o problemă azi.

De asemenea, există motive să fim sceptici pentru Google, care controlează în jur de 42% din piața de anunțuri digitale din Statele Unite și 75,8% din piața de anunțuri de căutare, potrivit unui studiu realizat de eMarketer.

Nu ar fi atât de minunat pentru Google, cu toată puterea sa, să ofere companiilor posibilitatea de a-și plăti drumul pe o listă acceptabilă a anunțurilor. Google a asigurat în mai multe rânduri că nu oferă acum niciun fel de variante plătite pentru astfel de scopuri și că nu intenționează să facă acest lucru. Lucrurile s-ar putea schimba, insă…

Pentru moment, să ne bucurăm de o rețea „liberă” înainte ca „cineva” să o controleze pe deplin și să afișeze în ea numai ce va dori, transformând Internet într-un canal mare TV.

Sursa: www.gizmodo.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *